Jag insåg idag att det var fruktansvärt länge sen jag faktiskt kände peppen inför att plugga universitetskurser. Men nu känner jag mig redo och framförallt mer insiktsfull om min egen kropp och knopp. För tio år sen trodde jag att jag bara måste vara obotligt dum i huvudet och lat, men nu vet jag hur ett hypotyreos-skov kan påverka hela livet. Jag skulle kunna vara arg och bitter över att vården missade mig (och att det var jag själv som 10 år senare fick tjata om provtagning för  trots att jag var i stort sett sängliggande), men jag känner mig mest lite sorgsen. Sorgsen över försvunna år.
 
Men nu är nu och nu är mycket bättre än vad då någonsin var.
 
Och nu är det dags för SLU's kurs i Grovfoder. Dagens uppgift är att gå ut och nyckla (nyckla betyder att identifiera med hjälp av en speciell guide) några olika gräsarter - jag ska alltså gå ut och CSN-berättigat hänga i beteshagen. Kanske till och med ta med kaffetermosen? Bra måndag.
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Lillemmish- mode - inspo

21 Aug 2017 10:14

så vacker foton!

ha en bra dag
kramizz

Kommentera

Publiceras ej