Jag är verkligen med sporadiskt i den här julkalendern, men oh well :). Jag har ett jättemastigt inlägg på gång om sockerhalten i gräs, som borde vara klart om några dagar. 
 
Men åter till dagens lucka, som är "Vår favoritgrej att göra tillsammans".
 
Min och Balks favoritgrej att göra tillsammans är att gå runt koner. Det kanske låter simpelt och tråkigt, men det är en otroligt härlig känsla när en häst följer en lös runt koner. Vi kan gå slalom, eller åttor, eller barrel-race-mönster. Tänkte börja träna in WE-mönstret nu också.
 
Varför Balk gillar det vet jag inte riktigt, men han blir alltid glad och taggad av det. Oavsett hur ont han har för dagen, och det är ju en fantastisk uppmjukande övning. När jag jobbar med koner, bommar eller hinder gör jag det för det mesta helt lös. Då blir det en härlig relationsstärkande övning också.

Kommentera

Publiceras ej