Det blev visst en lång paus, men jul är ju en stressig tid för många och lägg till att jag har en 11-månaders liten galning hemma och en skörhovad galning i stallet och en underfunktionernade sköldkörtel så kan ni kanske föreställa er att det inte alltid finns energi över till att blogga.

Det har ändå inte hänt så jättespännande saker, eller ptja, Balks framhovar flisades av rejält, igen. Separation mellan inner- och ytter hovvägg pga någon liten organism som bosatte sig där i samband med att bootsen var på igen när det var ishalka. Men tack och lov så verkade han inte ha ont av det alls, och för några dagar sen vågade jag mig på att krypa runt i snön vid kvällshöet och raspa ner utflytningarna. Så mycket lättare när raspen fick gå ner i isen, och han kunde stå med alla fyra i marken. Lättare för oss båda. Jag kunde backa och pusta och titta och fundera på ett annat sätt också, mer utrymme i hagen än i stallet.

Och det börjar kännas som att det närmar sig en uppsittning snart! Med boots på givetvis, och kanske inte ens några steg utan bara sitta och känna av varandra litegranna. Så jag har hämtat vår pall i Siknäs och börjat pallträna lite igen, det gick jättebra när jag hade linan i mittenringen på kapsonen men såfort jag kopplade om till "tyglar" så var Balk mindre sugen och gick undan. Jag provade koppla tillbaks till mittenringen, och han släppte upp mig på pallen så att jag kunde hänga på han. Så han är inte riktigt redo för ridpass än, och dessutom smart nog att förstå skillnaden mellan de olika ringarna på kapsonen och vad de betyder.

Tänk vad man kan höra om man bara lyssnar.

God jul och gott nytt i efterskott <3!

1 kommentarer

Neapocalypse - en alternativ hästblogg

14 Jan 2016 17:55

Ni kommer bli helt awesome! <3

Kommentera

Publiceras ej