Drömmen blev verklighet, och nu bor vi på en gård där vi bygger ett Paddock Paradise på tallhed.

Balk mår bättre för varje dag, men nu ser man effekterna av att ha haft ont och bli mobbad i hagen en månad (förra stallet). Trots att jag stödutfodrade han utanför hagen så har han tappat alla muskler, men inte all päls. Jag trycker nu i han lusernpellets, potatisprotein och olja samt att de har "fri tillgång" på hö och halm och blåbärsris. Begränsad giva hö och halm i småmaskiga hönät, men såpass stor att de lämnar kvar halmen och inte orkar dammsuga backen.

Backen är mjuk och perfekt fukthalt för hovarna. Nu kan jag faktiskt inte göra mer - nu måste Balks kropp göra resten av jobbet och börja läka.

Bild tagen av Linnea, http://neapocalypse.se

1 kommentarer

yllefilt.blogg.se

24 May 2016 13:23

Jag har ingen aning om vad Paddock Paradise är för något men jag hoppas Balks kropp får läka där i paradiset.

Svar: Det är ett koncept där man uppmuntrar hästen till konstant rörelse med hjälp av gångar mellan olika stationer :). Skriver ett riktigt inlägg om det sen!
Lina

Kommentera

Publiceras ej